هرمزفراز بلاگ

هرمزفراز بلاگ

آژانس مسافرتی و خدمات اینترنتی پشتیبانی گردشگری هرمزفراز
هرمزفراز بلاگ

هرمزفراز بلاگ

آژانس مسافرتی و خدمات اینترنتی پشتیبانی گردشگری هرمزفراز

بهترین پزشک سنتی هرمزگان

بهترین  پزشک سنتی هرمزگان میناب - طبق تحقیقاتی که انجام داده ام  مشهورترین پزشک سنتی قدیمی  ایشان است .

اولین پزشک  معاصر میناب  که در زمان خودش  حاذق ترین پزشک بوده است ،  خانم یتیم پرورمینابی یک دکتر زنان و زایمان که تخصصش  بیش از این است که  فقط به عنوان ماما اورا معرفی کنم ،

او در سال 1347  که تقریبا 70 سال داشته دار فانی را وداع گفته اما نامش زنده است  و برایش بهشت پروردگار را آرزو میکنم . در میناب مخصوصا ساکنین شهر در آن زمان و بزرگان میناب  همه اورا میشناسند .

او فاطمه  یتیم پرور مینابی  بوده معروف به مادر سندل  (سندل = گل زیبای بومی ) و ( سندل نام گل زیبایی بوده که در کناره رودخانه ها و جوی آب رشد میکرده و نام دحترش شریفه را از روی دوستی و محبت با نام  همین گل صدا میکرده  .. سندل ..  ویکی دیگر از دخترانش  به نام سکینه را گلان صدا میکرده و این خود نشانگر این است که این زن چقدر طبیعت را دوست داشته است .. 

 بسیار طبیعت دوست بوده و کلا متخصص طبیعت و گل و گیاهان دارویی را میشناحته .  در شهرستان میناب  زندگی میکرد در محله پاقلعه ی میناب، درست همینجا که الان کانال است یک پل بوده به نام پل مولا چون زیارت حضرت مولا علی ع در کنار همین پل بوده که حالا اثری از پل نیست ولی زیارت  مولا وجود دارد .. 

هنوز نوه های این زن محترم در میناب  و بندرعباس زندگی میکنند .

بعضی از خصوصیاتش را که از دیگران شنیده ام  این است که دست شفابخشی داشته است  یعنی در کارش استاد بوده است  و خیلی ها را از مرگ  نجات داده است ، زمانی که در جوانیش  متخصصترین بود و درمانگاه ها شروع به کار میکنند او کتبا از مدیریت استان نامه ای برای فعالیت دریافت میکند و ماموریت یا درخواست همراهی خانم قابله درمانگاه آنزمان  را به او میدهند و او اینکار را انجام میدهد.

اورا دکتر زنان و زایمان معرفی میگنم چرا که او نه هنگام متولد شدن بچه به بالای سر زن حامله برده میشد بلکه کلا  مشکلات زنان را رفع میکرد ،  در کل  همه بزرگان  شهر و مسولان شهری بومی و عیر بومی  همسرانشان را فقط بدست  او میدادند تا درمان کند و در آن روزگار که امکانات  امروزی نبود او با خلاقیتش  همه چیز را میدانسته و میگویند وقتی که او در بالای سر بیمارحظور داشت همه خیالشان آسوده بود که بهترین طبیب بربالین مریض است و دیگر پناه برخدا  میبردند.

استعداد خواصی در استفاده از گیاهان دارویی و عملیات طب سنتی داشته است  که هر مریض را به گونه ای خواص و متفاوت معالجه مینموده  . 

در شناخت گیاهان دارویی بسیار ماهر بوده . 

 در باره اعتقادات و کراماتش از او اینگونه یاد میکنند  : از نظر شخصیتی نیز فردی  خوشرو با محبت و همچنین خانواده دوست بوده و همچنین  مذهبی معمولی  و اهل عبادت و کار خیر بوده و انجام واجبات را بسیار جدی میگرفته است ، دارای اعتقاد و پایبند به اعتقادات خویش بوده ،که اطرافیانش  ( که تاحالا هنوز وجود دارند1395 )  میگویند مردم که به مسافرت مثلا مشهد و یا  به دبی میرفتند خانه و زندگیشان که در میناب  و اطراف میناب بوده را حصار میکردند و این حصار و دعا نیز توسط خانم یتیم پرور انجام میشده و دیگر با اطمینان کامل به سفر میرفته اند .. یعنی این خانم دعا و حصار میخوانده و هیچ دزدی جرات نزدیک شدن به آن خانه حصار شده را نداشت  ، این موضوع را من از بزرگان خودم  و از دیگران نیز شنیده ام . 

یکی از بستگانم که پدرش در زمان قدیم  باسبان بوده که در آن زمان به پاسبان امنیه گفته میشده  چنین تعریف کرد که : در شب زمستانی دزدی را در شهر میناب دستگیر کردیم و خواستیم بیشتر تحقیق کنیم که شاید جاهای دیگر هم اقدام به دزدی کرده باشد ولی زیر بار نمیرفت لذا امتحانان گفتیم که توی محله قلعه هرچی دزدی کرده ای ما میدانیم و تو را دیده ایم که شبها به کوچه های پشت بازار رفته ای   وو و...   به آقای دزد فشار آوردیم  و دزده بلاخره زبان گشود و چنین اعتراف کرده :  بله سعی کردم دزدی کنم از خانه های  کنار جوب ولی نمی توانستم چون هر وقت و ساعتی از شب که میرفتم میدیدم که امنیه هایی قوی هیکل با شمشیر از اول کوچه تا آخر کوچه ایستاده بودند  و رعب و وحشت به دل میافتاد ولی وقتی از دیگران در مورد این مامورین سوال میکردم  معلوم بود که اصلا هیچ کس آن آمدهای مرموز را ندیده است  ..   و همچنین از این حور ماجراها زیاد نقل شده  است .. روحش شاد

نتیجه این است که یک زن توانسته است با انگیزه و مثبت نگری به زندگی حرفه ای فراگیرد وبالاتر اینکه توانسته است در حرفه خود تبهر داشته باشد .

 ادامه دارد .. 



اولین پزشک میناب



اولین پزشک هرمزگان میناب

خرید آنلاین بلیط هواپیما

اولین پزشک میناب